tirsdag den 7. februar 2017

KLIPFISK I DANMARK




I bloggens rubrik: Mine bøger annoncerede jeg for længe siden en kommende bog om klipfisk. Den var længe undervejs, da jeg skrev den om adskillige gange efterhånden som jeg fik mere viden. Det betød også, at klipfiskens kulturhistorie fik langt mere plads, da jeg fik øjnene op for, hvor stor en rolle denne fødevare har spillet i den vestlige verdens historie.

Manuskriptet blev endelig så færdigt, at jeg kunne sende det til forlagene. Inden da, havde jeg sikret mig, at Weekendavisens dejlige tegner: Gitte Skov, havde givet tilsagn om at tegne humoristiske og finurlige tegninger til den.

Alle forlag havde dog den mening, at emnet var for smalt for det danske marked, og jeg tror såmænd at de har ret.

Det nye nordiske køkken synes at have glemt klipfisken, og hvis der ikke kommer noget ud om den, så vedbliver det nok med at være sådan.

Nu er jeg ved at omredigere manuskriptet så det egner sig til selvudgivelse. Der må nogle mindre ambitiøse illustrationer til. Jeg håber at få bogen ud snart, og vil så annoncere den her på bloggen og på facebook.

For at promovere klipfisken inden jeg sendte manuskriptet til forlagene, skrev jeg en artikel, som jeg sendte til forskellige aviser og blade uden resultat. Nu lægger jeg den i stedet ud son næste blogindlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar