mandag den 5. februar 2018

SPIS ORDENTLIGT




Boganmeldelser havde jeg oprindelig ikke tænkt at give mig af med.

Men: Når man nu igen er løbet ind i en bog, man selv ville ønske man havde skrevet, så...

Ovenstående  bog fik jeg i julegave, og den var slugt inden uge 2.

Det er den første ordentlige gennemgang af de sundhed-, miljø- og klimamæssige aspekter af vores fødevarer og deres produktion, som jeg har læst. Til gengæld vil bogen nok ikke vække begejstring, hverken hos hardcore økologer eller hos medlemmer af "bæredygtigt" landbrug. Den vil vist hellere anbringe læseren et sted mellem de to skyttegrave, selv om man der bliver beskudt fra begge sider.

Myter aflives på stribe, selv om forfatterne ikke konkluderer, men hellere rapporterer seriøse forskningsresultater. Jeg selv har helt klart fået flyttet nogle brikker ved læsningen.

Virkelig seriøse bøger, som denne burde være pligtlæsning for sundheds- og miljømissionærer og øvrige meningsdannere på området.

Kort sagt - den får alle de stjerner, som jeg kan uddele!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar