lørdag den 5. december 2020

SKÆRISINGEN - BEDRE DEN SER UD TIL


Skærisingen ser ikke særlig indbydende ud. Slet ikke når den som her har fået skrabet skællene af.

Den lille hellefisk kalder jeg den, for ligesom hellefisken har den et lækkert fedtlag under skindet, specielt ud mod finnerne.

Køber man skærisingfileter uden skind på, får man noget ret ordinært. Så køber man nok rødtungefileter eller rødspættefileter næste gang.

Skærisingen på fotoet skrabede jeg skællene af. De er små og sidder løst på, så det er let. Så skar jeg den i 3-4 cm stykker på tværs med finnerne på og saltede stykkerne.

Normalt ville jeg vende stykkerne i fuldkornshvedemel. Så er det let at stege skindet og finnerne sprøde. I går havde jeg kun alm. hvedemel, der klistrer mere og giver lidt blødere skind.

Skindet er det bedste! Særlig helt ude ved finnerne, men også kødet har gavn af at blive stegt med skindets fedtlag på.

Prøv selv!



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar