tirsdag den 25. august 2020

DYBVANDSBOMBER I KØKKENET

 

Min datter havde plukket et stort bundt blæretang til mig.

Efter en opskrift på nettet vendte jeg den i olie og bagte den ved 150 grader i varmluftsovn i 25 minutter. Efter afkøling var den sprød, men smagte ikke som om den var ristet - kun kedeligt garvesyreagtigt.

Jeg havde en slat fritureolie stående i en gryde. En hurtig prøvestegning af en stump et par sekunder gav en helt anden og meget bedre smag,

Så hældte jeg hele mængden i gryden!

Det skulle jeg ikke have gjort! Det lød som om der var en maskingeværrede i bunden af gryden, og olien sprøjtede ud over det hele inden jeg med en lang pind fik friturekurven lempet op. Selv da fortsatte beskydningen nogle minutter.

Hvor dum kan man være? At varme små hårde luftfyldte blærer op i olie! Resultatet ses på fotoet. Læg mærke til de halve blærer.  Det smager iøvrigt udmærket, men der må være en bedre måde at lave det på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar